eSportseSports Nyheter

Den senaste visuella förbättringen för Fallout 4 har anlänt.

Bethesda Game Studios har lanserat en betydande uppdatering för Fallout 4, som förbättrar spelets grafiska inställningar och prestanda på alla plattformar. Denna uppdatering, som är mycket efterlängtad av spelgemenskapen, introducerar nya funktioner som gör det möjligt för spelare att finjustera sin spelupplevelse så att den bättre matchar deras hårdvarukapacitet.

Förbättrad kontroll över grafik och prestanda

Den senaste patchen ger spelarna möjlighet att justera spelets grafik och prestandainställningar. Denna flexibilitet är ett svar på feedback från spelare och syftar till att tillgodose ett bredare utbud av skärmteknologier och personliga preferenser. Spelarna kan nu välja mellan tre mål för bildfrekvensen: 30, 40 och 60 bilder per sekund, med 60 bilder per sekund som standardinställning. Det är viktigt att notera att om man väljer alternativet 40 fps krävs en skärm som klarar 120 Hz.

Visuell prioritering och prestandaprioritering

Förutom inställningar för bildfrekvens introducerar uppdateringen alternativ för visuell och prestandaprioritering. Denna funktion gör det möjligt för spelare att välja mellan att förbättra spelets grafik eller optimera prestanda för att upprätthålla en smidig spelupplevelse, särskilt i scener med tung action. Bethesda rekommenderar att du använder prestandainställningen när bildfrekvensmålet är inställt på 60 fps för att säkerställa att spelet går smidigt utan betydande minskningar i bildfrekvensen.

Adressering av stabilitet och buggfixar

Uppdateringen fokuserar också på att förbättra den allmänna stabiliteten och fixa buggar som har kvarstått sedan spelets ”next-gen” uppgraderingspatch. Framför allt löser den problem relaterade till kraschar som inträffade när spelare på PS5 återvände till huvudmenyn med köade mods som fortfarande laddades ner. Andra korrigeringar inkluderar justeringar av de automatiska HDR-inställningarna på Xbox Series S / X och korrigeringar av menyvisningen för laddningsordning.

Popularitetsökning efter TV-anpassning

Tidpunkten för denna uppdatering sammanfaller med ett förnyat intresse för Fallout 4, efter den framgångsrika debuten av Amazons TV-anpassning av Fallout-serien. Showen har inte bara introducerat franchisen för en ny publik utan har också återupplivat spelets community, vilket har lett till en betydande ökning av samtidiga spelare på plattformar som Steam. Detta uppsving har hjälpt Fallout 4 att klättra på listorna och bli det mest sålda spelet i Europa kort efter seriens premiär.

Feedback och löpande stöd från gemenskapen

Bethesda har uttryckt uppskattning för gemenskapens feedback, som var avgörande för att forma denna uppdatering. Studion är fortsatt engagerad i att förbättra spelupplevelsen och uppmuntrar spelare att fortsätta ge feedback när de utforskar de nya grafiska inställningarna och prestandaalternativen.

Eftersom Fallout 4 fortsätter att få uppdateringar och support hittar gamla och nya spelare fler anledningar att utforska ödemarkerna i Boston, vilket säkerställer att spelets plats i pantheon av älskade RPG förblir säker.


Fallout 4

Fallout 4 är ett rollspel med öppen värld utvecklat av Bethesda Game Studios, som utspelar sig i en postapokalyptisk miljö efter ett kärnvapenkrig. Spelet utspelar sig år 2287, i en region baserad på Boston och delar av New England, känd som Commonwealth. Spelarna tar på sig rollen som ”Sole Survivor”, som kommer ut ur en långvarig kryogenisk stasis i Vault 111, bara för att hitta världen förstörd av nukleärt nedfall. Huvudberättelsen kretsar kring sökandet efter den enda överlevarens försvunna barn, och spelarens val påverkar berättelsens utgång och Commonwealths öde.

Spelet har en expansiv värld med en mängd olika platser att utforska, många fraktioner att interagera med, till exempel Minutemen, Brotherhood of Steel, Railroad och Institute, var och en med sina egna ideologier och uppdrag. Spelarna kan ägna sig åt hantverk, byggande, strid och kan interagera med olika icke-spelbara karaktärer och varelser. Spelets kritiska beslut påverkar storyn och leder till flera möjliga slut, beroende på spelarens allianser och handlingar under spelets gång.

Mikael Lodi

Hej, jag heter Mikael Lodi. Jag har spelat hela mitt liv, särskilt Dota 2, men jag älskar även CS och Overwatch. Esport har alltid fascinerat mig, och jag älskar att dela med mig av mina kunskaper till andra gamers. Låt oss hålla igång spelpratet!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Back to top button