League of Legends Patch 14.4: En djupdykning i balansen förändras

Riot Games har släppt den senaste patchen för League of Legends, 14.4, som ger en mängd balansförändringar till olika mästare och föremål.
Porslinsskinnen gör en återkomst i Patch 14.4, med sex nya mästare som tar på sig det ikoniska vita och blåa utseendet.
Aurelion Sol, den himmelska kungen, håller på att justeras, med nörden av hans stjärnskärvamekanik. Han blev så buffad i den sista patchen att han blev frustrerande att spela mot.
Samtidigt gör Victorious Tryndamere en retur som en gratis belöning för spelare som nådde guldranking i valfri kö under den föregående patchen.
Spelupplevelsen får också uppmärksamhet, med justeringar av hur tjuder fungerar mellan flera mästare. Riot har implementerat förändringar för att förbättra responsen hos tjudra överlag.
Bard, till exempel, upplever vissa förändringar i deras AP-kvoter och basskador.
Volibear och Rek’Sai är bland mästarna som får betydande uppdateringar, med ändringar i deras basstatistik, förmågor och visuella effekter.
Objekt kan också ändras i Patch 14.4. Terminus, ett nytt objekt som introducerades i säsong 2024, kommer att se några justeringar i form av ökat motstånd för både ljusa och mörka attacker.
Riot gör också justeringar av specifika interaktioner mellan mästare och föremål. World Atlas, startstödet, ger nu mer guld för att skada mästare och döda underhuggare men har en längre uppdragsladdningstimer.
Solstice Sleigh, en uppgradering till Bounty of Worlds, erbjuder ökad Health, Health Regeneration och Mana Regeneration baserat på maximal hälsa när en mästare immobiliseras.
AP-uppgraderingen för Bounty of Worlds, Zaz’Zaks Realmspike, har nu en lägre nedkylning och minskad grundskada men ökade AP-kvoter och siktar på maximal hälsoprocent.
How did they all nod their heads and think, ”Yup, this is a reasonable way to go about balancing a champion.
one user on the League subreddit
Dessa förändringar syftar till att skapa en mer balanserad League of Legends-upplevelse och upprätthålla en sund meta.
Porslin Darius, Graves, Irelia, Miss Fortune och Morgana ansluter sig till listan som episka skinn, som kostar 1350 RP vardera.
Största spelförändringen
Den största spelförändringen som kommer i Patch 14.4 är justeringen av hur tjudra fungerar.
Många mästare använder tjuder i sina förmågor, såsom Fiddlesticks with their Bountiful Harvest eller Karma’s Focused Resolve.
Riot har använt en förändring som effektivt kommer att göra tethers mycket mer lyhörda, trigga och koppla bort smidigare över hela linjen.
Många mästare justeras i följande patch. De viktigaste förändringarna gäller Bard, K’Sante, Volibear och Rek’Sai.
14.4 Preview!
Overall
Supports: We're pretty happy directionally with where supports have landed after everything's settled.
Support item is having 1st+2nd stack charges start earlier and charge rate is reduced slightly to:
– Buffs melee wave dynamics for 1st and 2nd wave
-… pic.twitter.com/i1SKJeRLQz— Matt Leung-Harrison (@RiotPhroxzon) February 13, 2024
Sammantaget ökar Bards AP-ransoner, medan deras rustnings- och basskador sänks. Deras attackhastighet och attackhastighetsförhållande ökar också.
K’Sante får en hel del justeringar över olika förmågor för att försöka göra mästaren mer hanterbar. Hans bashälsa och mana får ett uppsving, såväl som rustnings- och magiskt motståndsförhållande på Path Maker (W).
Fotarbetet (E) är långsammare nu, vilket gör det lättare för mästare att komma ur vägen. Hans All Out-bonus på varje förmåga har fått en liten nerf.
Ntofo Strikes (Q) kommer inte längre att bromsa fiender medan All Out är aktiv, hans Cooldown på W ökas och Footworks streckintervall under All Out har minskat.
Thundering Smash (Q) kommer nu att ge honom mer bonusrörelsehastighet, medan Sky Splitter (E) och Stormbringer (R) får sänkta nedkylningar. Hans ultimata förmågas tornavaktiveringstid reduceras också med 1 sekund över varje rang.
När patchen träffar kommer LP-förstärkningarna att reduceras till +25 istället för +28 för rankningar under Emerald. Detta skulle föra det närmare systemet som används i andra spel. Den sänds live nästa vecka och släpps på Rift den 21 februari 2024.