Overwatch 2Overwatch 2 Nyheter

Overwatch 2:s Sombra: en ny nagel i ögat på konsolspelare

Den senaste patchen för Overwatch 2 har medfört några anmärkningsvärda förändringar för olika hjältar, och en i synnerhet, Sombra, har orsakat en hel del uppståndelse.

I uppdateringen den 12 mars fick Sombra tweaks som inkluderade en ökning från 10 till 25 i Virus-projektilens slagskada, en minskning av EMP ultimata kostnad med åtta procent och en liten justering – förstör breakables under flygning – till hennes Translocator-förmåga.

Blizzards motivering till dessa ändringar var att göra det mer lockande att använda Sombra som en uppföljningshjälte, men konsolspelare känner av värmen.

ingen chans i helvetet att de rör henne på ett tag

En Reddit-användare

Reddit-användare uttryckte oro över Sombras inverkan på konsolspel och betecknade hennes närvaro som ”fullständigt helvete” för supportspelare.

Andra hävdar att buffen var nödvändig för att göra Sombra mer konkurrenskraftig och trevlig att spela.

Oavsett resonemanget bakom det måste konsolspelare anpassa sig och vara redo att byta hjältar eller samarbeta som ett team för att hantera den irriterande hackaren.

Säsong 9-uppdateringar

Overwatch 2 säsong 9 introducerade flera förändringar, inklusive nya Hero Mastery-spellägen, Ana-buff och Cowboy Bebop-samarbete.

Uppdateringen i mitten av säsongen medförde också justeringar av olika projektilstorlekar och hjältepassager, vilket syftade till en mer balanserad meta.

Vissa spelare är dock besvikna över att patchen inte tog upp farhågor angående Reinhardt eller fokuserade på att balansera andra underpresterande tankar som Mauga och Roadhog.

Hero Mastery: Gauntlet är ett nytt kooperativt spelläge där lagen ställs mot fienderobotar för att skydda torn från förstörelse.

Spelarna kan samla energi och köpa kraftfulla uppgraderingar medan de arbetar tillsammans för att överleva alla tio rundorna.

Tävlingsranking och tävlingsplaceringar visas nu på resultattavlan, vilket gör det lättare för spelarna att hålla koll på sin rankutveckling.

Modifierare som Demotion Protection har lagts till för att hjälpa spelare att förstå effekterna av deras handlingar under tävlingsmatcher.

Mikael Lodi

Hej, jag heter Mikael Lodi. Jag har spelat hela mitt liv, särskilt Dota 2, men jag älskar även CS och Overwatch. Esport har alltid fascinerat mig, och jag älskar att dela med mig av mina kunskaper till andra gamers. Låt oss hålla igång spelpratet!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Back to top button