7 Bästa djungelmästare för hög Elo i League of Legends i patch 14.11
Att navigera i den invecklade djungeln med hög elo League of Legends kräver ett strategiskt urval av mästare.
Karthus
Karthus har en av de snabbaste och mest effektiva djungelrensningarna i spelet, tack vare hans Lay Waste (Q) och Defile (E). Hans förmåga att snabbt rensa läger gör att han kan upprätthålla hög gård och erfarenhet och hålla sig före fiendens djungler. Denna effektiva klara hastighet gör det möjligt för Karthus att fokusera på jordbruk och skalning, vilket är avgörande för hans påverkan i slutet av spelet.
Karthus förmåga att odla effektivt sträcker sig bortom djungeln, eftersom han också kan rensa vågor snabbt och ta djungelläger från fiendens sida. Denna höga gårdspotential gör att han snabbt kan samla guld och erfarenhet, vilket ytterligare förbättrar hans skalning och skadeutgång.
Karthus närvaro i lagstrider tvingar fiendens lag att spela runt hans skada och positionering. Hans Wall of Pain (W) ger en långsam och minskar fiendens magiska motstånd, vilket ytterligare förbättrar hans skadeutgång och zonförmåga. Detta tryck kan störa fiendens lags formation och skapa möjligheter för hans allierade att dra nytta av.
Han skalar exceptionellt bra in i det sena spelet på grund av hans höga AP-förhållanden och globala närvaro med Requiem (R). När spelet fortskrider blir Karthus ett betydande hot som kan hantera massiv skada på flera fiender samtidigt. Hans förmåga att skala till ett kraftverk i slutet av spelet gör honom till ett värdefullt val i hög elo, där spel ofta sträcker sig in i de sena stadierna.
Kindred
Kindreds passiva, Mark of the Kindred, gör att hon kan markera fiendens mästare och djungelläger och få staplar som ökar hennes attackområde, attackhastighet och skada. Denna skalningspotential gör Kindred till ett formidabelt hot i det sena spelet, eftersom hon blir kraftfullare med varje stack. Höga elo-spelare kan utnyttja denna skalning för att bära spel, särskilt i förlängda matcher där Kindred kan samla många staplar.
Kindred har en stark tidig spelnärvaro på grund av hennes förmåga att gank effektivt och säkra tidiga dödar. Hennes Dance of Arrows (Q) ger rörlighet och skada, medan Wolf’s Frenzy (W) och Mounting Dread (E) ger ytterligare skada och crowd control. Detta tidiga speltryck gör det möjligt för Kindred att påverka banor och säkra mål, vilket sätter tonen för resten av spelet.
Kindreds ultimata, Lamb’s Respite (R), skapar en zon där inga enheter kan dö under några sekunder, vilket ger ett kraftfullt verktyg för både offensiva och defensiva spel. Denna förmåga kan rädda allierade från dödlig skada, vända stridens tidvatten och säkra mål som Dragon och Baron. Nyttan med Lamb’s Respite (R) gör Kindred till en värdefull tillgång i hög elo, där samordnade spel och avgörande räddningar kan avgöra utgången av matcher.
Nidalee
Nidalees passiva, Prowl, ger henne bonusrörelsehastighet när hon rör sig genom buskar, och hennes Pounce (W) gör att hon kan hoppa över väggar och korsa djungeln snabbt. Denna höga rörlighet gör det möjligt för Nidalee att röra sig effektivt mellan läger, invadera fiendens djungel och fly från farliga situationer, vilket gör henne till en mycket mobil och svårfångad djungel.
Hennes Bushwhack (W) fällor ger syn och markerar fiender, vilket ger sann syn och ökar hennes skada mot dem. Denna förmåga gör det möjligt för henne att kontrollera viktiga områden på kartan, spåra fiendens djungler och ställa upp för mål som Dragon och Baron.
Nidalees höga rörlighet och sprängskador gör henne till en potent ganker i tidigt spel. Hennes Javelin Toss (Q) ger betydande skador på avstånd, och hennes förmåga att byta till Cougar-form ger ytterligare gapstängning och skada med Takedown (Q) och Pounce (W). Detta tidiga speltryck gör det möjligt för Nidalee att påverka banor och säkra tidiga dödar, vilket sätter tonen för resten av spelet.
Nidalee är känd för sitt höga skicklighetstak, vilket kräver exakt mekaniskt utförande och beslutsfattande. Att behärska hennes kombinationer, landa Javelin Toss (Q) och effektivt använda hennes rörlighet är avgörande för att maximera hennes potential. Hög elo-spelare som investerar tid i att behärska Nidalee kan bära spel och göra påverkande spel.
Rek’Sai
Rek’Sai utmärker sig i det tidiga spelet med sin potenta gankingpotential. Hennes Unburrow (W) ger en pålitlig knock-up, vilket gör hennes ganks mycket effektiva och gör det möjligt för henne att säkra tidiga dödar och mål. Detta tidiga speltryck kan sätta tonen för resten av spelet, vilket ger hennes lag en betydande fördel.
Hon har en snabb och effektiv djungelklarering tack vare hennes Queen’s Wrath (Q) och Fury of the Xer’Sai (Passiv), som ger hög skada och upprätthåller. Detta gör att hon kan hålla högt tempo i djungeln, rensa läger snabbt och flytta till gank eller counter-jungle effektivt.
Rek’Sai’s Burrow (W) och Tunnel (E) förmågor ger henne exceptionell rörlighet och kartkontroll. Hon kan skapa ett nätverk av tunnlar över kartan, vilket gör att hon snabbt kan korsa mellan mål och gankbanor från oväntade vinklar. Denna rörlighet gör henne till ett ständigt hot och svår för fiendelaget att spåra.
När Rek’Sai är nedgrävd får hon Tremor Sense, som avslöjar var fiender som rör sig i närheten befinner sig. Denna förmåga ger värdefull information och gör det möjligt för henne att spåra fiendens rörelser, sätta upp bakhåll och undvika potentiella hot. Spelare med hög elo kan utnyttja denna synfördel för att fatta välgrundade beslut och kontrollera kartan effektivt.
Skarner
Skarner har en snabb och effektiv djungelklarering tack vare sina förmågor som Crystal Venom (Q) och Exoskeleton (Passiv). Hans passiva ger också hållbarhet, vilket gör att han kan hålla sig frisk medan han rensar läger och ganking ofta. Denna effektiva klara hastighet gör det möjligt för Skarner att hålla högt tempo i djungeln och fokusera på ganking och invadera.
Hans ultimata, Impale (R), är en spelförändrande förmåga som kan dra fiender mot honom, hantera skador och undertrycka dem. Denna förmåga är mycket effektiv i lagstrider, vilket gör att Skarner kan isolera och fokusera på viktiga mål samtidigt som han undviker folkmängdskontroll och skador från andra fiender. Hans folksamlingskontroll och störningar kan vända tidvattnet i lagstrider och skapa möjligheter för hans team att följa upp.
Medan Skarner har ett relativt enkelt kit, kräver det att behärska honom god mekanisk skicklighet och förståelse för hans förmågor. Spelare med hög elo kan utnyttja Skarners fulla potential genom att tajma hans förmågor korrekt, positionera sig väl i strider och maximera hans skadeutgång genom exakt användning av hans kombinationer. Hans höga skicklighetstak gör honom till en givande mästare för skickliga spelare.
Taliyah
Taliyahs passiva, Rock Surfing, ger henne ökad rörelsehastighet när hon är nära väggar, vilket gör att hon kan korsa kartan snabbt och effektivt. Denna rörlighet är avgörande för ganking, counter-jungling och förflyttning mellan mål. Spelare med hög elo kan utnyttja denna rörlighet för att upprätthålla hög kartnärvaro och tryck.
Hennes ultimata, Weaver’s Wall, ger exceptionell kartkontroll genom att låta henne skapa en lång mur som kan blockera fiendens rörelser, skära av flyktvägar och isolera mål.
Denna förmåga är särskilt värdefull för att säkra mål, inleda strider och kontrollera viktiga områden på kartan. Den strategiska användningen av Weaver’s Wall kan vända slagets gång och mål i spel med hög elo.
Taliyah har stark potential för ganking i tidigt spel på grund av hennes folkmängdskontroll och burstskador. Hennes Seismic Shove (W) och Unraveled Earth (E) combo kan förskjuta och skada fiender, vilket gör hennes ganks mycket effektiva. Detta tidiga speltryck gör det möjligt för Taliyah att påverka banor och säkra tidiga dödar, vilket sätter tonen för resten av spelet.
Viego
Viego utmärker sig för att hantera konsekvent skada över tid med sina förmågor, särskilt Blade of the Ruined King (Q) och Heartbreaker (R). Hans passiva, Sovereign’s Domination, gör att han kan besitta fiendens mästare och använda deras förmågor, vilket ytterligare ökar hans skadepotential. Denna konsekventa skada gör honom till ett hot i både skärmytslingar och lagstrider.
Han utmärker sig för att hantera konsekvent skada över tid med sina förmågor, särskilt Blade of the Ruined King (Q) och Heartbreaker (R). Hans passiva, Sovereign’s Domination, gör att han kan besitta fiendens mästare och använda deras förmågor, vilket ytterligare ökar hans skadepotential. Denna konsekventa skada gör honom till ett hot i både skärmytslingar och lagstrider.
Viegos passiva, Sovereign’s Domination, gör att han kan besitta fiendens mästare som han nyligen har dödat och få tillgång till deras förmågor och föremål. Denna unika mekaniker ger Viego en enorm mångsidighet, vilket gör att han kan anpassa sig till olika situationer och lagkompositioner. Förmågan att använda fiendens förmågor kan vända striderna och skapa oväntade fördelar.
Viegos effektivitet beror också på strategiskt beslutsfattande, till exempel att veta när man ska engagera sig eller koppla bort, hantera nedkylningar och positionera sig i strider. Hög elo-spelare kan använda sin spelkunskap för att skapa fördelar och bära spel.