League of LegendsLeague of Legends Nyheter

LoL patch 14.9: Arena-läget får en större översyn med mer slumpmässighet

Som förberedelse för sin återkomst i League of Legends Patch 14.9 genomgår Arena-läget en betydande omvandling för att locka en bredare publik.

Riot Games har lyssnat på feedback från spelare och gjort betydande förändringar för att ta itu med oro över konkurrenskraftiga ”svettiga” lobbyer.

Den första elimineringen kommer nu att ske i omgång 7 istället för omgång 6, vilket förlänger matcherna för en mer engagerande upplevelse.

Dessutom kommer lagen att få sin andra augment en omgång tidigare, vilket förbättrar deras kraft innan de står inför elimineringsrisker.

Riot ändrar också spelets ekonomi genom att öka guld tillgängligt i Stat Shard-rundor för att uppmuntra djupare engagemang med föremålssystemet.

Kostnaden för Prismatic Anvil har höjts för att införa mer strategiskt djup och balansera spelet för en mer avslappnad publik.

Dessa förändringar hämtar inspiration från spel som Teamfight Tactics och poker, där spelarna måste anpassa sig och göra det bästa av sina omständigheter snarare än att enbart förlita sig på mekaniska färdigheter.

”Inte ens den bästa pokerspelaren i världen kan garantera att de kommer att vinna i en session mot nybörjare, men i det långa loppet kommer de att vinna”, säger Phroxzon om förändringarna.

De justeringar som Riot Games har gjort i Arena-läget, som förklaras av spelchefen Matt ”Phroxzon” Leung-Harrison, syftar till att ge mer spänning och överraskning för spelare på alla nivåer, så att skickliga individer kan fortsätta att utmärka sig samtidigt som de vänder sig till en bredare publik.

Enligt honom, ”Vi tror att vi skar ut för mycket av vår potentiella avslappnade publik genom att göra 1.5 så indexerad till mekaniskt utspelande motståndare.”

Feedback och pågående uppdateringar

De kommande ändringarna av Arena-läget, inklusive ny matchdynamik, Prismatic Anvil-kostnadsökning och inspiration från Teamfight Tactics och poker, kommer att rullas ut för testning i Patch 14.9 den 1 maj. Riot Games fortsätter att samla in feedback från spelare och implementera förbättringar för att säkerställa en engagerande och trevlig upplevelse för alla skicklighetsnivåer.

Dessa uppdateringar är inledningsvis för testning och är planerade att gå live med resten av uppdateringarna i patch 14.9 den 1 maj

esportsdriven.com

Riot Games strävar efter att hitta en balans mellan att upprätthålla matcher runt 30-minutersmarkeringen och förbättra Arena-lägesupplevelsen för casual-spelare, vilket säkerställer att spelet förblir engagerande och roligt för alla skicklighetsnivåer.

Monotonin hos konkurrenskraftiga spelare som förlitar sig på konsekventa strategier i Arena-läget hade blivit ett problem, vilket krävde införandet av diversifierade spel och spelarupplevelser.

För att tillmötesgå spelarnas feedback och minska problemen med för tidiga elimineringar har Riot Games valt att skjuta upp den första spelardroppen till omgång 6 från sin ursprungliga position i omgång 5 i matcher i Arena-läget.

För att tillgodose en större lista med sexton spelare och se till att spelet förblir engagerande för alla, har Riot Games beslutat att tidigarelägga tidpunkten för den andra Augment-rundan i Arena-lägesmatcher.

Prismatiska föremål och guldboost

Införandet av nya prismatiska föremål och ytterligare 500 guld i varje Stat Shard-runda är utformat för att stärka föremålssystemet, ge spelarna ökade möjligheter till strategiskt beslutsfattande och berika deras spelupplevelse.

Testning och framtida uppdateringar

Förändringarna i Arena-läget är hoppfulla initiativ från Riot Games, men de är fortfarande öppna för utvärdering under testfasen och kan potentiellt finjusteras enligt spelarnas svar och speldynamik.

Införandet av oförutsägbara element förväntas säkerställa att varje session förblir distinkt, även om samma mästare används.

Det slutgiltiga målet är att skapa ett mer balanserat Arenaläge som uppmuntrar skicklighetsbaserat spel samtidigt som det erbjuder en trevlig upplevelse för alla typer av spelare.

För att säkerställa att Arenaläget förblir en favorit bland League of Legends-spelare lovar Riot Games att fortsätta arbeta med att förfina och förbättra dess funktioner.

League of Legends

Multiplayer online battle arena video game developed and published by Riot Games for Microsoft Windows and macOS. The game follows a freemium model (wikipedia)

2024 League of Legends World Championship

The 2024 League of Legends World Championship is an upcoming esports tournament for the multiplayer online battle arena video game League of Legends. (wikipedia)

Eva Enta

Hej, jag heter Eva, bara en vanlig gamer-tjej. Om jag inte spelar Fortnite eller League of Legends tittar jag förmodligen på någon Esports-turnering. Låt oss hålla spelandan vid liv!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Back to top button